keskiviikko 17. kesäkuuta 2020

Uusia hämyjä

Olen pitkään pyöritellyt muutamaa lajia ostoslistalla, ja pari viikkoa sitten uskaltauduin vihdoin ne ostamaan. Odotin kovasti tätä pakettia. koska se sisälsi pari lajia joita olen etsinyt kauan eikä missään ole tullut vastaan, kunnes sitten erästä ulkomaalaista verkkokauppaa selatessa näin nämä lajit myynnissä. No pakkohan ne oli heti ottaa. 

Lajit jotka hankin, ovat kaikki sellaisia vautsivau-lajeja joita olen ihaillut ja toivonut joskus omistavani, enkä oikein tahdo uskoa että mulla tosiaan on ne nyt 😁 Eli paketti sisälsi: 

2x Psalmopoeus pulcher, ls 1,5cm  -pitkäaikainen haave, oli pakko ottaa heti kaksi 😄
Heteroscodra maculata, ls 1cm  -niiiin pieni vielä, en malta odottaa että kasvaa! Superkaunis isona!! 
Lampropelma nigerrimum, ls 2cm  -nyt jo kauniin musta 😍
Nhandu tripepii, ls 3,5cm  -pitkäaikainen must have -laji, ja nyt sen sain! 🙌 
Harpactira pulchripes, ls 1,5cm  -jo pienenä tosi nätti, mutta aikuisena aivan mielettömän hieno siniharmaine jalkoineen 😍 

Näistä P. pulcherit ja N. tripepii ovat NW-lajeja ja loput OW. 
Olen huomannut mieltyväni enemmän puulajeihin, vaikka moni maalaji onkin kaunis ja mun toivelistalla. Näistäkin on kaivautujia H. pulchripes ja N. tripepii, joista ensimmäinen teki välittömästi kotiuduttuaan kolon itselleen ja painui sinne (kuulemma hyvin tyypillistä tälle lajille) ja toinen ei ole vieläkään tullut ulos matkatuubistaan vaan hengaa siellä niin että raitajalat vaan näkyy ja kuikuilee sieltä välillä.
H. maculatalta odotan vähintäänkin piilottelua, se on laji jota ei kaiketi juuri näe, mikä on harmillista kun kuitenkin todella upeasta tarantulasta kyse. 
L. nigerrimum teki myös kolon pohjamatskuun vaikka onkin puulaji. Näillä on taipumusta kaivautua poikasena ja siirtyä vasta vähän isompana yläilmoihin, samoin kuten maculla ja Psalmoillakin. 

Koitan saada kuvailtua noita kaivautuneitakin jossain kohtaa, tähän mennessä olen saanut kuvan vain Psalmosta ja länttään sen toki tähän 😁 


Psalmopoeus pulcher 
Niin söpö säärystimiensä kanssa 😊💗

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti